Canal Digital/Telenor har inngått en oppdatert avtale med sameiet som innebærer at alle leiligheter vil få levert/installert en standard dekoder for å sikre tilgang til digitale TV-kanaler. De analoge TV-kanalene slukkes i september/oktober 2017 – alle må derfor ha dekoder for å kunne se kabel-TV i sameiet.
Avtalen innebærer også en nedgang i kostnadene for kabel-TV leveranse til sameiet i forhold til i dag.
Canal Digital må vite hvem som bor i leiligheten
Ettersom det er leiligheten som får installert dekoderen, er det også den som bor i leiligheten som står ansvarlig for dette utstyret. Det er derfor nødvendig å få opplyst hvem det er som bor i leilighetene. Styret forholder seg kun til eiere av leilighetene.
Det er mange av leilighetene i sameiet som er utleid, derfor har Canal Digital behov for å kontakte eier for å få opplyst kontaktinformasjon til den som leier leiligheten. Dersom du får telefon fra nummer: 716 85 000 eller 06090 og får spørsmål om dette, så er dette altså årsaken.
Ytterligere informasjon kommer
Det vil komme mer informasjon om selve installasjonen og varsling om oppsatt tidspunkt for dette når det nærmer seg (i løpet av et par ukers tid).
Canal Digital har levert kabel-TV Grunnpakken til sameiet siden 2007.
Oppsetting av parabolantenne eller annen antenne på fasade, tak eller balkong er ikke tillatt, ref. sameiets vedtekter § 19.